Marita in Sri Lanka

Schooljuf

2 december.

Vandaag ben ik voor t eerst naar de Montesorischool geweest. Zaterdag is normaal geen schooldag, maar ter mijner eer was de school open. Kumudu de moeder van t gastgezin is ook de juf. Zij zou mee gaan. Maar op t laatste moment verandert er hier van alles. Zo ook vandaag. Kumudu is ook een soort rechter voor kleine geschillen. Mensen kunnen komen voor het oplossen en bemiddelen van zaken zoals schuld, niet op tijd betalen van aflossingen, echtelijke ruzies enz. En je raadt t al, Kumundu moest vandaag bemiddelen. Tussen ze ging niet met me mee naar school. Het nichtje die tolkt, ging met me mee. We moesten het met zn 2en doen. Tharushi dat is het nichtje zei toen we aankwamen: so wat do you want to do? Ik????? Ik ben geen schooljuf. ? Ik kan helpen maar ik kan nauwelijks met ze communiceren. Uiteindelijk hebben Tharushi en ik maar besloten om ze te laten tekenen. Het voorstel was om ze te laten tekenen en waar ze het meest van houden. Het werden veel bloemen, palmen, vlinders en zonnen. En wat daarna? Maar even buiten spelen en daarna wat eten. Na het eten hebben we ze laten zingen en dansen. Het was wel duidelijk dat deze kleine stuiterballen niet veel zouden leren die dag en luisteren is ook niet hun sterkste punt. Na deze morgen veel respect voor Kumudu die ze goed in t gareel heeft.

Reacties

Reacties

Ton

Geweldig dat ter ere van jou de kinderen naar school komen. Je bent echt in een totaal andere wereld terechtgekomen. Heb je soms niet het idee, dat je in een hele grote droom bent beland?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo