Marita in Sri Lanka

Tasjes

4 december

Het geven van de gehaakte tasjes is een verhaal op zich. Gisteren heb ik met Komudo overlegd of we vandaag de tasjes zouden geven. Ik liet zien wat ik had en het werd goedgekeurd geloof ik. Daarna was ik de controle over de tasjes kwijt. Op een gegeven moment liep ik mijn slaapkamer in en Komudo en oma zaten op mijn bed,de tasjes te bekijken en de verdelen in categorieën. Dit was voor de meisjes in de klas, dit voor de kinderen van familieleden en nog een paar voor nog iemand anders. Buurkinderen en kennissen kregen er meteen een paar mee. De volgende ochtend gingen de tasjes mee naar school. Ik mocht de tasjes wel zelf uitdelen maar de juf zocht een tasje voor een kind gaf het aan mij en ik gaf het aan het meisje dat naar voren mocht komen.
Komudo gaf later ook wat tasjes mee aan een paar moeders voor jongere of oudere kinderen thuis. Nou ja de tasjes vonden gretig aftrek en voor zover ik kon beoordelen waren ze er blij mee. En daar gaat t om. Trouwens voor de jongens had ik ballonnen mee genomen.

Reacties

Reacties

Yolande

Ha ik zie het al voor me. Zo zijn de dames in Sri ook. Lekker handelen en bedisselen. ook wel lekker dat zij het hebben verdeeld toch. Ik vermoed dat dat van de juf ook te maken heeft met respect. Zij is de juf en mag toewijzen en het voorkomt ruzies :)) Fijn dat ze er zo blij mee zijn. Topper

carla wierbos

erg leuk om je te volgen Marita.
Je schrijft mooie verhalen. Zo te lezen doe je heel veel indrukken op.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo