Marita in Sri Lanka

Gift uit Nederland

Voordat ik naar Sri Lanka vertrok heb ik van een paar mensen geld gekregen om daar aan iets nuttigs te besteden. Naar eigen inzicht. Op 5 december Sinterklaasdag, heb ik mij gastvrouw gevraagd of er iets was wat ze graag wilde hebben voor de school en ik heb haar t bedrag genoemd wat ze kon besteden. Best fijn om voor Sinterklaas te kunnen spelen. Ik heb natuurlijk wel gezegd dat ik het geld had gekregen van vrienden in Nederland. Een gift van Nederlandse mensen aan een Srilankaans dorp. Ze had hier helemaal niet op gerekend en was erg verrast. Ze moest even denken en overleggen, maar uiteindelijk wilde ze graag een geluidsinstallatie aanschaffen. Ze zei zelf te sparen voor dingen voor de school, maar een geluidsinstallatie was een veel te groot bedrag. De volgende dag zijn we naar Welimada stad gegaan om er een te kopen. Er werd een geluidsinstallatie soundmixer gekocht met 2 joekels van boxen. Ze wil het voornamelijk gebruiken voor het jaarlijks concert (uitvoering) als afsluiting van het jaar. Het was zo'n grote installatie dat we niet allemaal met de threewheeler (tuktuk) weer naar huis konden. Tarushi en ik mochten met de threeweeler mee. Bandula en Komudu gingen met de bus terug. Met de threewheeler een shortcut door de bossen. Op sommige plaatsen was het door de vele regenval van afgelopen tijd erg modderig. Af en toe was ik bang dat we met t hele spul zouden omslaan, maar volgens Tarushi zou dat niet gebeuren. En we kwamen idd veilig over. En je snapt t natuurlijk al, bij thuiskomst moest de installatie direct uitgeprobeerd. Op volle sterkte ??.
Kumudu was zo blij met deze gift dat ze er van moest huilen. Ze zei dat elke keer als ze de installatie zouden gebruiken aan mij zouden denken. Zondag is het jaarlijks concert. Dat zal dus een extra feestelijk tintje krijgen. En waarschijnlijk moet ik dan ook even op komen draven. Zoveel geluk voor zo'n € 100,00. Kleine moeite, groot gebaar, groot geluk.

Reacties

Reacties

Ton

Prachtig. Marita

Marita Timmer

Het voelt bijzonder om dit te mogen doen.

Bertie

Dan word je bewust in wat voor rijkdom we hier leven, mooi dat je dit hebt kunnen doen voor ze en met wat muziek word de wereld wat vrolijker en gezelliger! ??

Hans Corneille

Mooi, kun je daar nu ook karaoke doen ;)

Yolande

wow, jouw verblijf zal nog lang nagalmen x

Ilse

Wat leuk zeg dat je dit voor hen mogelijk hebt kunnen maken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo