Marita in Sri Lanka

Wikipedia

Soms blijken feiten die me verteld worden niet te kloppen. Is het dat ze zelf de informatie niet goed hebben, is de vertaling naar Engels niet goed, of heb ik het gewoon niet goed begrepen? Zoals gisteren. Het leek me onwaarschijnlijk dat de brug 2000 jaar oud was. Ik ga er later op internet naar zoeken. Daar stond dus idd dat de brug "slechts" 400 jaar oud is. Het hoe en waarom van de tunnel was me ook niet he legaal duidelijk. Hieronder wat Wikipedia er over zegt.

Naast de brug is een oude grottempel. Deze dateert uit de tijd van koning Vattagamini Abaya (beter bekend als koning Walagamba) in de 1e eeuw voor Christus, maar het huidige gebouw behoort tot de Kandyan-tijd. Aan de andere kant van het gebouw is een trap die naar een grot leidt. Koning Walagamba zou echter deze grot hebben gebruikt in de tijd dat hij zich verstopte voor een Indiaanse invasie in de hoofdstad Anuradhapura. Aan een kant van de grot is een tunnel. Dit zou een geheime tunnel zijn, gebouwd door de koning als een ontsnappingsroute. Deze tunnel zou verbinding maken met de tunnel bij Dowa Raja Maha Viharaya, die aan de hoofdweg Badulla - Bandarawela ligt. en de Rawana Raja maha Viharaya dichtbij de Ravana Ella. De tunnel is tegenwoordig niet meer in gebruik. De vleermuizen hebben het nu ingenomen.

Willemien

Hee Marita, inmiddels ben je nu 3 weken onderweg en een schat aan ervaringen rijker. Bijzonder om te lezen wat je allemaal meemaakt en hoe je het ervaart. Ben heel benieuwd wat de komende periode het vrijwilligerswerk gaat inhouden. Blijf je volgen! Trots op je!

Commundo