Marita in Sri Lanka

Van Badulla naar Colombo

Dinsdag 2 januari ben ik met de trein vertrokken naar Colombo. Het had nogal wat voeten in aarde om een kaartje 1e klas te bemachtigen. De 1e klas kaartjes voor de trein waren uitverkocht. Men zei dat mensen vaak online een kaartje bestelden en dan op t laatste moment annuleren. Je moet dan kort van te voren vragen of er kaartjes zijn terug gekomen. En als je connecties hebt wil dat wel eens beter lukken. Manel heeft veel vrienden en die kunnen vaak wel iets regelen. Maar het ging niet allemaal vanzelf, er moest een vriend bijgehaald worden die meeging naar t station. Hij kende de baas van het station en op die manier kreeg ik mijn kaartje. De trein van 5.45 uur vanaf Badulla. Het uitzicht is mooi de treinen gaan lang niet zo hard als bij ons, dus je had gelegenheid genoeg om te genieten. Na een tijd gereisd re hebben, was er een mankement aan de trein, we stonden een hele tijd stil. De trein moest via Kandy naar Colombo. Maar dat ging niet lukken. De mensen naar Kandy moesten overstappen op een andere trein en mijn trein moest wachten op de passagiers die van Kandy afkwamen om over te stappen naar de trein waarin ik zat. Na een uurtje kwam die trein er aan. En uiteindelijk konden we verder naar Colombo. Maar ook dat ging niet echt vloeiend. Anderhalf uur te laat om 17.00 uur stond ik op station Colombo. Nu nog mijn chauffeur zoeken, die al anderhalf uur op mij zat te wachten. Toen die gevonden was, zaten we natuurlijk midden in de spits en deden zo'n 2 uur over 20 km. Het was een vermoeiende dag, maar ik was terug op het hoofdkantoor in Moratuwa.

Reacties

Reacties

Ton

Ook dat is Sri Lanka dus, haha

Hermie

Leuk om alles te lezen .is deze reis uitgestippeld door je zelf?

Monique

Prachtige verhalen weer.
Ik liep een aardig eindje achter.
Geniet nog ff , het is zo weer voorbij.
Groetjes uit Raalte

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo