Marita in Sri Lanka

Spraakverwarring

Hoe het soms net anders kan gaan dan je denkt. Een paar dagen geleden wilde ik een briefje van 5.000 Lkr wisselen. Manel zei dat kan wel bij het benzinestation. Prima. Het tanken daar gebeurt door een bediende. Ik vertelde Manel, dat we dat bij ons zelf doen en betalen bij een automaat. Ik weet niet wat hij daarvan begreep. Maar hij stelde een paar vragen en ik gaf antwoord. Hij vroeg bijv. hoeveel ltr? Ik antwoordde 30 ltr, want dat kan ongeveer in mijn tank. Ondertussen vroeg ik de pompbediende of hij kon wisselen. Het tanken was klaar. De pompbediende wees naar de meter en zei 2800 Lkr en daarop gaf hij mij 2200 Lkr terug. Manel had dus begrepen dat ik de benzine wilde betalen. Ik heb het maar zo gelaten. Per slot van rekening heeft Manel mij 2 dagen rondgereden door de prachtige omgeving en 2800 Lkr is omgerekend ongeveer €15,00. Dus waar hebben we het over.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo