Marita in Sri Lanka

Aangekomen in the Headquarter van Sarvodaya.

Na een lange reis dan nu bij Sarvodaya Headquarter in Moratuwa.

Op Schiphol wilde ik mijn backpack afgeven met de digitale boardingcard,wat denk je? Geen internet. Vandaag ging mijn nieuw abonnement in. Tussen 8.00 en 14.00 zou t overgezet worden. Gebeurt dat net als ik voor de dropoff balie sta. Eerst maar weer uit de rij om de simkaart te wisselen. Gelukkig was ik ruim op tijd,dus geen paniek. Wel balen. De reis naar Londen en van Londen naar Colombo verliep vlekkeloos. Alles wijst zich eigenlijk vanzelf en als je het even niet goed hebt begrepen zijn er altijd mensen die je helpen. Op het vliegveld van Colombo aangekomen zag ik heel veel mannen gekleed in een soort van wit badlaken om de heupen geknoopt en een andere witte doek schuin over de schouder. De vrouwen waren allemaal in t zwart. Blijkt dat ze op weg zijn naar de quaba in Mekka.

Op t vliegveld na de douane stond iemand met een bordje van Sarvoday met mijn naam er op. Althans er stond Maria Martina. De middelste doopnaam was weggevallen denk ik.

Het ritje naar Moratuwa gaf een eerste indruk van Sri Lanka. Eerst erg groen met veel cocospalmen. Later door Columbo. Een uitdaging op zich. Het rijdt er allemaal door elkaar. Kriskras over de weg en ontzettend veel tuktuks. De huizen zijn beroet van alle uitlaatgassen. Bij aankomst in Sarvodaya Headquarter werd ik welkom geheten door Bandulla. Hij is de contactpersoon voor de buitenlandse vrijwilligers. Hij vertelde over de organisatie. Hoeveel districten en hoeveel dorpen ze projecten hebben. Hij vertelde ook dat t een organisatie is van en voor de mensen.

Toen ik aankwam, je gelooft t niet, het REGENDE!!!! Gelukkig is t niet zo koud als in Nederland. Maar de luchtvochtigheid is hoog. Het is net of je de Busch bij Burgers Zoo binnenstapt. Alleen dan is t gevoel constant. Ik zweet me dan ook kapot.


Het is nu zondag 26 november. Na gisteravond een koude douche, nu gelukkig wel warm water. Ontbijt werd geserveerd in de canteen. Het was voor mij een English breakfast. De locals eten rijst met groente. Wat hier opvalt is dat is dat de accommodatie erg eenvoudig is en dat volgens Nederlandse begrippen wel wat opknappen nodig zou zijn. Maar wat je nodig hebt is er. En zoals Bandulla vertelde, de voorzieningen zijn erg eenvoudig, daar wordt niet veel geld aan uitgegeven. Ze investeren hier in mensen. En dat merk je meteen. Ze zijn hier erg vriendelijk en behulpzaam.

Zometeen ga ik met Mahesh,de assistent van Bandulla mee,voor een rondleiding door het dorp. Ik ben benieuwd. Voor zover een eerste bericht.

Reacties

Reacties

Erna

Fijn dat je goed bent aangekomen

Wim

Fijn dat je goed bent aangekomen..
Geniet ervan de komende tijd.

Hans Corneille

De grootste spanning achter de rug, nu moet je aan het werk dus. Hopelijk went het om te werken in dat klimaat, want de hele dag transpireren lijkt me niet fijn. Succes de komende tijd.

Eugenie Leussink

Wat fijn dat je veilig op de plaats van bestemming bent aangekomen. Wat veel indrukken meteen. Hopen dat je lichaam een beetje kan wennen aan de hoge luchtvochtigheid. Succes met alles wat op je pad komt. Groetjes, Eugenie

Charissa

Gelukkig ben je goed aangekomen!
De luchtvochtigheid ietsje minder..
Maar dat mag de pret niet drukken.
Fijne dag verder?

Ton

Ja....... Dat was wat op Schiphol, toen je mobiel dienst weigerde. Maar je bleef uitermate koelbloedig, dus dat euvel was snel verholpen.
Fijn dat de reis goed is verlopen en de eerste indrukken positief zijn. Geniet van je tijd daar en ik zie uit naar je volgende bericht. Groetjes Ton

yola

Hoi Marita
Zoals je het beschrijft ben ik er helemaal bij en begrijp ik precies wat je bedoelt. Gelukkig dat je vlucht etc goed is gegaan en je hebt al veel avonturen beleefd. X aan Bandula en Mahesh.

Toke Booyink

Nou Marita, je avontuur kan beginnen, je bent gearriveerd, goed er zullen wel vaker dingen anders gaan dan gedacht, jou kennende red je je er wel mee. Je zult vele indrukken opdoen, vooral de eerste tijd, neem de tijd om te wennen, ook aan het eten..Succes, geniet ervan... al indrukgevende foto`s.

Marjan

Nou nou je bent gelukkig goed aangekomen. Wel in een heel andere wereld. Hoop dat je een beetje wennen kunt en het naar je zin zult hebben. Groetjes

Truus

Hoi Marita,
De reis heb je goed doorstaan, nu nog acclimatiseren, maar dat gaat wel lukken. Ik wens je héél veel succes én plezier. Ik blijf je volgen, ben benieuwd naar de verhalen. Gr. Truus.

Bertie

Fijn dat je n goeie reis hebt gehad zo zit je in Raalte en zo zit je in Sri Lanka, even wennen denk ik.prettig dat je begeleiders hebt die je t wel en wee van dorp laten zien.
Leuk om wat fotos te zien
Nu wel volhouden om wat te schrijven, vaak is t zo dat je strakt te druk bent om ons op de hoogte te houden. We willen gewoon alles weten?
Grtjs?

Betsie

Fijn dat je goed bent aangekomen en je eerste indruk goed is.Je bent ook gegaan om hulpzaam te zijn en dat zal vast lukken .

Jacqueline

Hai hai, lekkere start met je foon, maar gelukkig opgelost. Dus.... continu gevoel van opvliegers qua temperatuur daar? ?
Prettig dat iedereen zo behulpzaam is en dat mensen voor materiaal gaan. Kunnen we hier nog wat van leren...
Succes daar en tot je volgende blog! ?

Claudia di Somma

Topper!
So far so good.
Laat het avontuur maar beginnen. Succes en een onvergetelijke tijd X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo